„Cyberprzemoc – nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj” – mówi wprost nadawca spotu, Fundacja Feminoteka, nasz kolejny partner, dzięki któremu możemy w ramach Lekcji Kultury Wizualnej dystrybuować materiały kampanii społecznej. Przemoc, w postaci przesyłania nieprzyjemnych wiadomości czy niechcianych treści o charakterze seksualnym, wyśmiewania, poniżania, publikowania ośmieszających zdjęć, jest stosowana także za pośrednictwem Internetu. Jak piszą nadawcy kampanii, jej sprawcami najczęściej jest młodzież albo młodzi dorośli, a ofiarami częściej niż osoby płci męskiej są dziewczynki i młode kobiety (wg badań przeprowadzonych przez Feminotekę w 2014 cyberprzemocy doznało 37% dziewcząt i 25% chłopców, badano młodzież gimnazjalną i licealną).
Więcej na: www.feminoteka.pl/badz-bezpieczna-w-sieci